Menu

Brooklyn Lager

Alla fine del 1800, Brooklyn era uno dei più grandi centri di produzione di birra del paese, sede di oltre 45 birrifici. La birra lager nello stile “Vienna” era uno dei preferiti locali. Brooklyn Lager è di colore ambra-oro e mostra un centro di malto stabile supportato da una rinfrescante amarezza e aroma floreale di luppolo.

Manifestazione dei malti al caramello nel finale. Le qualità aromatiche della birra sono esaltate dal “dry-hopping”, la secolare pratica della macerazione della birra con luppolo fresco che subisce una lunga e fredda maturazione. Il risultato è una birra meravigliosamente saporita, liscia, rinfrescante e molto versatile con il cibo. Il dry-hopping è in gran parte una tecnica britannica, che abbiamo usato in una birra in stile viennese per creare un originale americano.

 

Stile: American Amber Lager
Malti: American 2-row, Munich, Crisp
Luppolo: Ahtanum, Cascade, Saphir, Vanguard, Hallertauer Mittelfrueh
Alcool per volume: 5,2%
Gravità originale: 13 ° Plato
Abbinamenti: pizza, hamburger, pollo arrosto, pesce fritto, cucina messicana, cheddar, gruyère dolce
Disponibilità: tutto l’anno

 

 

EN-US Flag

In the late 1800’s Brooklyn was one of the largest brewing centers in the country, home to more than 45 breweries. Lager beer in the “Vienna” style was one of the local favorites. Brooklyn Lager is amber-gold in color and displays a firm malt center supported by a refreshing bitterness and floral hop aroma.

Caramel malts show in the finish. The aromatic qualities of the beer are enhanced by “dry-hopping”, the centuries-old practice of steeping the beer with fresh hops as it undergoes a long, cold maturation. The result is a wonderfully flavorful beer, smooth, refreshing and very versatile with food. Dry-hopping is largely a British technique, which we’ve used in a Viennese-style beer to create an American original.

 

Style: American Amber Lager
Malts: American 2-row, Munich, Crisp
Hops: Ahtanum, Cascade, Saphir, Vanguard, Hallertauer Mittelfrueh
Alcohol by Volume: 5.2%
Original Gravity: 13° Plato
Food Pairings: Pizza, burgers, roasted chicken, fried fish, Mexican food, history, Manchego, live music, farmhouse cheddar, mild Gruyère, well-earned swagger
Availability: Year-round

 

 

  Brooklyn Brewery


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Sidebar



Top